På tvären


Jag har sytt byxor till Alexander. Har upptäckt att jag växlar mellan att först sy en radda plagg till Isabella men inget till Alexander, och sen en hel hög till Alexander och då inget till Isabella. Det beror delvis på att när jag ritar mönster, så ritar jag en massa plagg på samma gång i den storlek som vederbörande har precis just då. Sen gäller det ju att sy kläderna färdiga innan ungen vuxit ur dem!

Mönster: Ottobre 6/2006 med viss modifikation
Material: Randig velour jag fått av Mimmi (tror att det är Kameleont/Mjuka tyger?)


Och så ett par prickiga! Färgerna blev lite konstiga på bilden men Alexander har byxorna på sig i möss-inlägget innan, så där kan man se dem i mer sanningsenlig färg!

Mönster: Ottobre 6/2006 med viss modifikation
Material: Prickig velour från Kameleont design/Mjuka tyger

Kommentarer
Postat av: ele

Först tänkte jag skriva: snyggt med randigt, men sedan får jag ju syn på de prickiga byxorna! Så tufft med prickigt!

2010-03-04 @ 22:00:18
URL: http://eleonor.blog.valborg.net
Postat av: ele

fina mössor och så gosiga halsdukarna ser ut. Väldigt fina också med den "stängningen" Funkar det med mössa utan snöre. Tror jag inte skulle funka här...

2010-03-04 @ 22:03:40
URL: http://eleonor.blog.valborg.net
Postat av: Mimmi

Jättefina! Ser sådär härligt mjuka ut att ha på sig, lätta att krypa runt i.

Ja, det randiga är från Mjuka Tyger.

2010-03-09 @ 19:12:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0