Tidigt blomsterpyssel


Det har inte blivit så mycket bloggande. Vi har haft fullt upp med försäljning av vår lägenhet. Därmed inte sagt att jag inte har pysslat! Ville visa vår 35 kvm stora uteplats från sin bästa side så jag pyntade med våriga blommor och gjorde fint. Här ovan ett blomsterarrangemang inne med ljusrosa tulpaner, snödroppar, murgröna, spansk mossa och snäckskal i en lykta.


Först fick jag ta in och tina upp utekrukorna. Sen fick de stå kvar i badkaret i väntan på visningen eftersom det var så kallt ute. Vi fick en snabb försäljning och bara en visning, men jag glömde krukorna ute över natten i -9. De mådde oväntat bra ändå när jag tog in dem och har fortsatt blomma inne. Det är snödroppar och tulpaner samt någon form av vitblommande lökväxt som jag inte vet vad den heter. Sedan murgröna, som fanns kvar i krukorna och överlevde både kylan och upptiningen.


Vintermys i hammocken.


Ljuslyktor på uteplatsen. Efter försäljningen har det snöat kanske 20 cm snö så nu ser det inte alls såhär fint och ombonat ut längre!

Tack för att ni tittar till min blogg även om det är glest mellan uppdateringarna. Tack också för era kommentarer och tack susanne för blogaward!


Kommentarer
Postat av: ele

oj vad du mysat till det inför visningen, bra gjort. Sådant där höjer ju "värdet"

2010-02-19 @ 19:47:28
URL: http://eleonor.blog.valborg.net/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0