Sockerbagaren


Jag tror att ranunkel är min favoritblomma! Dessa fick jag av min svärmor och de känns så våriga och fräscha. De fick mig att städa ut julen och ta in lite pastelligare färger istället!


Och jag vet att det är tidigt, men bor man granne med ett av Stockholms främsta semmelkonditorier blir man liksom inspirerad! Så ja, så fort trettondagen var över så bakade jag semlor! Lussebullarna ligger kvar i frysen och riskerar att aldrig bli uppätna, trots att de i år blev mycket goda!


Innan semlorna bakade jag förresten två surdegslimpor. Det är ju så inne med surdeg och naturvetaren i mig tycker det är lite häftigt med att få fram en levande deg ur döda ting, att den går att spara och väcka till liv igen. Men nej, jag måste säga att det blev inte så himla gott. Inte dåligt heller men liksom inte värt besväret med flera dagars stök och bök. Jag är nog mer en jäst-tjej. Fort ska det gå och fluffigt ska det bli! Ja, allra allra mest är jag nog en sockerbagare!

Kommentarer
Postat av: ele

jättefin blosterbild!

2010-02-19 @ 19:48:11
URL: http://eleonor.blog.valborg.net/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0