Randiga muddbyxor


Jag sydde för en tid sedan randiga muddbyxor till Alexander. En förbättring sedan de med stjärnor var att jag satte resår i bensluten.


Mönster: Ottobre 6/2009.
Material: Randig velour och lila muddväv från Mjuka tyger. Svart blixtlås från SoS.

Färgerna kommer inte till sin rätt på fotot. Jag borde verkligen anstränga mig mer för att få bra bilder!

Nu har jag slut på de grön-lilamönstrade tygerna från Mjuka tyger. Det är både skönt att äntligen få använda upp ett tyg, men samtidigt får mitt samlarhjärta lite ont. Det kan ju vara bra att ha i framtiden, liksom! Just dessa (förutom det randiga hade jag även en bit av det prickiga i samma färger) tror jag dock det mest bara känns skönt att inte ha kvar i skåpen. Färgställningen gjorde att det var svårt att matcha till andra kläder, tycker jag.

Kommentarer
Postat av: ele

jättefina byxor! jag gillar den modellen! Dottern börjar väl bli lite för stor för sparkbyxor, men blir det fler barn kanske jag kan få mamma att sy sådana där... Dottern har ett par midjebyxor i det tyget som mamma sytt (och likadana till systerdottern :) ) de är lite stora än så länge bara...

2010-04-20 @ 21:42:53
URL: http://eleonor.blog.valborg.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0