Pyjamas


Jag har äntligen sytt i uggletyget jag fått från Mimmi. Har länge tänkt att det skulle bli en pyjamas av ugglorna och nu var det verkligen på håret att tyget räckte till en strl 80. Ärmarna fick bli vita då tyget inte räckte till. Det var verkligen kul att sy den här! Jag trodde den skulle vara svårare men det var egentligen rätt lika som att sy en body. Men till nästa gång ska jag göra hela muddar i fotänden och bara ha knäppning innanför dem, så som Polarn-pyjamasen jag redan har är gjord. Nu blev det för tjockt för att kunna sätta knappar längst ut och inte är det så mycket smidigare att kunna knäppa hela vägen? Jag tycker inte det!

Mönster: Ottobre 6/2009.
Material: Uggletyg från Jofotex, marinblå och vit muddväv från Stoff o Stil, tryckknappar från Bibbi.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Vad fin den blev! Måste göra nåt med mitt med.

2010-04-20 @ 21:07:26
Postat av: ele

fin pyjamas. passande med ugglor. Det är väl nästan smidigare med hel mudd vid foten, peta in foten i mudden och sedan börja knäppa :)

2010-04-20 @ 21:38:10
URL: http://eleonor.blog.valborg.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0