Om att fota barn...


Det är inte alltid lätt att få bra bilder på en tvååring. Särskilt inte om man dessutom vill att tvååringen i fråga ska posera för kameran. Nästan omöjligt att hinna fånga henne utan blixt eller mot en neutral bakgrund. Här bad jag sötaste Isabella att ställa sig framför gardinen så att jag kunde fota hennes nya skor. Framför. Det där med preposistioner är inte så lätt =)


Nu gick det bättre! Det är de röda lackskorna ur Kapp Ahls Vintage Stories-collection som hon visar upp. Jag gillade skorna massor men annars blev det inga köp. Stilen är underbar men tygerna var tunna och sladdriga och färgerna dassiga, tyckte jag. Sen var det faktiskt inte så mycket i strl 92-98 utan antingen i babystorlekar eller i större storlekar. Isabella matchar istället sina skor med en hemsydd jeanskjol och en superfin, blå pullover från (löjligt dyra) franska Bric-a-Brac (födelsedagspresent från MorKarin).


Såhär fint fotar de riktiga fotograferna...! Bild från KappAhls hemsida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0