Barnboksprat



Jag har hittat en underbar sida på nätet, http://www.barnboksprat.se/. Jag älskar barnkultur i alla former! Tycker barn ska ha tillgång till bra och fina böcker, älskar konst för barn, samlar på bra barnmusik och ser fram emot att få ta med mina barn på barnteater, bio m.m. när de blivit lite större. Och den här barnboksbloggen utmärker sig som en av de allra bästa. De visar, till skillnad från de flesta bokrecensenter, bilder och uppslag från böckerna och inte bara omslaget. Just när man köper böcker till barn (ofta på nätet) vill man ju ändå veta vad det är man köper! Och recensionerna är bra! Jag gillar bloggen så mycket att jag nappade på att göra några inhopp som gästbloggare när jag fick erbjudandet! Gör det du med, eller läs och inspireras!

En annan blogg jag varmt rekommenderar är barnläkaren Lars H Gustafsson. Inte så mycket barnkultur, även om han var vän med Astrid Lindgren och flitigt refererar till henne, men en barnläkare/författare/förälder/medmänniska som alltid sätter barnet främst och som outtröttligen vågar stå upp och ta debatt när alla "metoder" för barnuppfostran diskuteras.

Och skulle jag göra en blogg-topplista skulle även följande bloggar få vara med:

Emmas designblogg - superfin inredningsblogg där jag aldrig läser texten (jobbigt med utrikiska, ni vet;-) men mycket inspirerande bilder! Och betydligt mindre produktinriktad och reklamig än vad min förra favorit Husmusen/trendenser blivit...

Underbara Rimnas skafferi är den förnämsta av pysselbloggar, åh vad jag gillar henne och det hon gör! Vi träffades på en pysselträff för 1,5 år sen och hon är inte bara duktig utan jätterar också! (Jag som egentligen inte gillar dagmammor (utan förordar förskola) skulle definitivt önskat att mina barn fått vara dagbarn hos henne!)

En annan kreativ tjej som inspirerar mig mycket är Marie Robe. Där bloggas det inte så flitigt nu, men det gör det ju å andra sidan inte här heller, haha!

Så, det var några av mina favoriter! Vilka favoriter har ni?


Kommentarer
Postat av: ele

vet inte om jag har några favoriter på det sättet. Besökaer mest folk jag "känner" alltså folk jag lärt känna på annat sätt och har bloggar jag trivs i. Tex er pysslingar.

2010-04-10 @ 22:53:52
URL: http://eleonor.blog.valborg.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0