Sommarklänningar


Det går mot höst, minst sagt. Passar därför på att blogga om sommarens klänningar! Här ovan mor och dotter i likadana klänningar. Isabellas har ärm och är inte fodrad, vilket mammas är. Jag har tyg kvar så jag kan sy Isabella en ny klänning i en större storlek om vi ska matcha varandra nån fler gång.

Material: Blått bomullstyg från Ohlssons tyger, blixtlås från Ohlsson de med (onödigt dyrt, jag vet!)
Mönster: Båda klänningsmönstren är från Stoff & Stil, Isabellas något modifierad med dragkedja bak och lite andra ändringar.


Isabella var så fin hela sommaren i denna ljuvliga gula sommarklänning! Igår vek jag ihop den och stoppade undan den tillsammans med andra sommarkläder, och tyget är så slitet och har fruktfläckar kvar så det är nog ingen som kommer vilja ha den på sig igen. Men nostalgifaktorn är redan hög!

Mönster: Stoff & Stil
Material: Blommigt bomullstyg, vit bomullssnedslå, vit blomknapp. Allt från Stoff & Stil.


Gjorde en likadan klänning i en större storlek till kusin Frida.


Mönster: Stoff & Stil, modifierad utan rynk i halslinning och ärm.
Material: Blommigt bomullstyg, grön bomullssnedslå från Stoff & Stil. Fick en röd hjärtknapp sedan, från pysselskåpet!


Mönster: Stoff & Stil. Samma som klänningarna ovan men en kort tröja/tunika.
Material: Mönstrad trikå, röd bomullssnedslå från Stoff & Stil. Även här en röd hjärtknapp som tillkom efter fotografering.

Jag sydde ytterligare en klänning av samma mönster men i ljusblå mönstrad trikå, men den tycks inte ha fastnat på bild. Mönstret var mycket tacksamt att jobba med! Väldigt enkelt att göra ändringar, förstora och förminska och inga avancerade detaljer.

Dagens Spotifylåt: Jag och maken går runt och fnissar åt "eBay" med Weird Al Yankovic. Lyssna du med! =)




Kommentarer
Postat av: Åsa

Åh, vad fin den gula klänningen är! Det andra är också jättefint, jag gillar retromönstrena i tygerna du använder.

2009-09-27 @ 13:44:39
URL: http://www.kortmakareasa.blogspot.com/
Postat av: ele

Jättefina klänningar, och underbara sommarbilder!

2009-09-27 @ 20:58:46
URL: http://eleonor.blog.valborg.net/
Postat av: ele

Jättefina klänningar, och underbara sommarbilder!

2009-09-27 @ 20:59:41
URL: http://eleonor.blog.valborg.net/
Postat av: Johanna

Åh, vad fina ni är båda två! Vad str hon har blivit Isabella! jag ska komma förbi med smycket någon dag så jag får se henne live! :) Kramar

2009-09-28 @ 15:01:13
URL: http://miss-spring.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0