Det är ju kallt ju!


Såg på väderprognosen igår kväll att det bara skulle vara 4 grader idag på morgonen. Shit, Isabella har bara en tunn liten toppluva eller sommarhattar! Så jag slängde ihop en lite varmare mössa åt henne i grå trikå med rosa applikation. (Eller egentligen sydde jag 2 mössor men den första blev storlek extra large, typ...) Och efter lite trilskandes innan avfärd till dagis gick hon med på att ha den på sig också! Fotot gör inte färgerna rättvisa dock...

Mönster: Hittade ett på en blogg, alvinea
Material: Rosa och grå trikå från Stoff & Stil


Det här är annars hennes favvo-mössa!

Mönster:
Utgick från ett mösnter jag fått från min gode pysselvän Mimmi
Material: Molntyg från jny design

Dagens Spotify: Har mest lyssnat på radio idag, men åh vad fin Ennio Morricones filmmusik från "The Mission" är. Daniel's Oboe heter stycket.
Dagens jakt: Har letat barnmatstol på nätet och får på torsdag hemleverans av en kanonfin stol, Blocketfynd! Har ingen bil själv och en mycket trevlig säljare kör hem den åt mig. Perfa!

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Hmpf, jag vill också ha en snygg mössa med stjärna på! Varför syr inte min mamma för? :D

2009-09-30 @ 09:39:52
URL: http://myransmemoarer.blogspot.com
Postat av: Mimmi

Fina mössor, och fina tyger också! (o mönstret såklart ;-) Måste nog ta och sy en till Thyra snart. Behöver en man kan knyta fast, hon drar bara av sig den vanliga.

2009-09-30 @ 16:59:53
Postat av: el

Jättefina mössor! En sådan skulle jag själv behöva. Blir för varmt med stickad mössa men vinden är ju superkall om de stackars öronen.

2009-10-08 @ 08:21:51
URL: http://eleonor.blog.valborg.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0