Mer kläder


Vi har varit borta och har precis kommit hem igen. Skönt att vara hemma samtidigt som det har varit jätteroligt att vara borta! Blev faktiskt lite pysslat där också! Jag och syrran påbörjade projektet Årets Julkalender som kommer vara sångpåse med innehåll! Bilder kommer närmare jul! Först lite gammalt som jag tänkte visa upp. Här är det Alexander som får vara modell, men bodyn är numera för liten och har fått vandra vidare till kusin Sixten.

Mönster:
Ottobre 5/2006 (jag har påbörjat en prenumeration nu... faktiskt min 6e tidningsprenumeration!*)
Material: Molntyg från Jnydesign, muddväv från Stoff & Stil

*=Ottobre, DN, Allt i Hemmet, Allt om Mat (tänkte bara ta presenten och de 3 nummer som ingick i erbjudandet), Allt för föräldrar, Råd & Rön


Jacka till Isabella, snart för liten!
Mönster: Eget! Ritade av en befintlig jacka. Blev sådär, lite för kort i midjan.
Material: Velour, muddväv och delbart blixtlås från Stoff & Stil


Matchande tröjor!
Mönster: Ur boken "Barnkläder" av Hanne Meedom. För långa ärmar för att vara t-shirt, tycker jag, och har justerat mönstret inför framtiden.
Material: Molntyg från Jnydesign, muddväv från Stoff & Stil


Inspirerad av kusin Fridas Villervalla-kjol sydde jag en svart kjol i en större storlek till Frida och en mindre grå till Isabella.
Mönster:
Ritade av Villervalla-kjolen
Material: Velour från Ohlssons (den grå), mudd från Stoff & Stil, resår i mudden från Bibbis textil.


Pingvintröja till Isabella
Mönster: Ur boken "Barnkläder" av Hanne Meedom. Nu med kortare ärmar ;-)
Material: Stoff & Stil


Förkläde till Isabella i vaxdukstyg. Jag äääälskar Karin Mannerståls design, detta heter Tiny Zoo.
Mönster: Ritade av ett befintligt förkläde i mindre storlek
Material: Vaxdukstyg Tiny Zoo från Barntyger.se


Röda mjukisbrallor till Isabella. Perfekta dagisbyxor att leka i som inte heller är så "skadliga" för färg och annat. Hon älskar dem och jag har byxor i fler färger på gång. Det är bara tiden som begränsar mig...
Bilden gör inte den röda färgen rättvisa.
Mönster: Modifierat mönster från Ottobre 5/2006
Material: Velour och mudd från Stoff & Stil, resår i midjan från Bibbis textil

Kommentarer
Postat av: el

Vad smart att rita av en befintlig kjol! Fin modell på förklädet och fint tyg med för den delen.

Pingvingerna är ju bara för söta!

2009-10-08 @ 08:20:21
URL: http://eleonor.blog.valborg.net
Postat av: Ellinor

Åh så fina kläder! Manchester och plysch/velour var mina favoritmaterial som liten.



Många vuxenpoäng i de där prenumerationerna ;)

2009-10-08 @ 08:39:20
URL: http://myransmemoarer.blogspot.com
Postat av: Johanna

Åh! Vilket fantastiskt tyg! Har du sett hennes barnbestick för Gense? Ljuvliga!!!

2009-10-15 @ 22:21:00
URL: http://miss_spring.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0