Barnrummet


Jag har inte visat upp mitt Kalikåplan. Jag förstorade upp mönstret 50% och det blev väl okej, men vingarna är nästan för tunga så jag tror jag skulle ha hållt mig till den normala storleken. (Kände att jag fick Charlotta-på-slöjden-syndromet som gör alla saker så stoooora...! ;-)
Material: Velour från Ohlssons och Stoff & Stil. Frans från bandaffären på Hornsgatan.
Mönster: Kalikå-bok på biblioteket, förstorat i kopieringsmaskin


Jag gjorde en lampskärm av Fem myror-tyg och en ikea-skärm. Är riktigt nöjd med resultatet!
Material: Tyg från barntyger.se, lampskärm från ikea.


Sydde också påslakan till vagn och spjälsäng. Spjälsängspåslakanet fick bara en smal rand av tyget, för det är så himla dyyyrt. Även spjälskyddet har jag sytt.
Material: Femmyror från barntyger.se. Stjärntyg från Stoff & Stil. "Vadd" till spjälskyddet från Ohlssons tyger.


Kommentarer
Postat av: Lily/Marie

ÅH, så fina grejer du gör!!! Så läckert med lampskärm och påslakan - älskar tyget!



Förlåt att jag lurade dig till att köpa boken, kunde inte tänka mig att den skulle vara dålig. :O Har du lust att sälja boken till mig? Jag är fortfarande nyfiken på den och om du vill bli av med den så kan jag tänka mig att köpa den. Vad säger du?



Kram, Marie

2009-10-13 @ 21:50:42
URL: http://marie.robe.nu
Postat av: Johanna

Åh, snyggt! Tyget är fantastiskt!

Jag tycker planet är coolt, fast jag får mest lust att krama det ha ha!

2009-10-15 @ 22:00:21
URL: http://miss-spring.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0