Pimp my Emmaljunga


Vårt fodral till vagnens regnskydd låg och släpade mot ett däck så att det gick hål och vi kastade bort påsen. Länge låg sedan ett stort, skrynkligt regnskydd på botten av korgen under vagnen och bara var i vägen när man skulle lasta i och ur grejer. Till slut tog jag tag i problemet och sydde en ny påse. Jag tyckte att det skulle vara bra med en påse som var lite större än förra fodralet, som var så trångt, men denna påse blev precis lika tajt! Ögonmåttet på topp, haha!

Material: Blommigt retrotyg från Stoff & Stil, jag gillar det verkligen! Matchar inte alls vår vagn men vad gör väl det, snyggt är det ändå! Stor knapp ur gömmorna, vit snedslå som jag sydde knytband av.
Mönster: Som sagt, inget alls och resultat därefter!

Jag planerar ett inlägg för "Pimp my Urban" också, med nya dynor och kanske ett solskydd men jag får se om det blir nåt av det. Jag har ganska många projekt liggande, om jag ska vara ärlig...

Kommentarer
Postat av: ele

Vilket glatt fodral! Vårt regnskydd har också ett väldans tajt fodral. Första gången jag skulle stoppa i regnskyddet trodde jag att jag skulle vika ihop det och stoppa i det. Men det finns ju bara ett sätt. Knöla och trycka :)

2010-05-14 @ 22:12:57
URL: http://eleonor.blog.valborg.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0