Bokmingel på Norstedts


Jag hade fått plats på bokmingel med Barnens Bokklubb, Vi Föräldrar (jag är med i/prenumererar på båda), Rabén & Sjögren och Norstedts. Evenemanget höll till i Norstedts lokaler på Riddarholmen och det blev mitt första besök någonsin på Riddarholmen. Det ligger ju så himla fint! Med mig hade jag min kompis Sandra och hemma lämnade vi våra män och barn! Det bjöds på mingelmat och presentationer/föreläsningar kring barn- och föräldraböcker.




Det som lockat mig att anmäla mig var just Lars H Gustafsson som pratade om sin bok, som jag redan hade och börjat läsa. Nu fick jag den signerad och en liten pratstund med doktorn. Han känner min pappa så jag fick en hälsning med mig åt farsan också!


Förutom att vara en klok läkare och duktig författare så var han en rolig och bra talare också. Jättekul att lyssna på, många kloka ord och en hel del humor!


Sen överraskade Pernilla Stafelt mig. Jag kände inte till henne men OJ! Vilken härlig människa och vilka underbara barnböcker hon gjort! Hon var också väldigt intressant att lyssna till. Hon jobbar på Moderna Museet så jag måste nog ta med ungarna till nån av hennes barnguideturer där! Jag köpte 3 böcker (Livet, Färger, Hår), fick alla signerade och en liten pratstund och ångrar redan att jag inte köpte fler. Insåg också när jag kommit hem att bokpriserna var samma som adlibris - fast signerade, då. Borde ha köpt på mig ett present-lager!


Jag köpte också den här härliga kokboken gjord av Karolina Sparring och Karin Alfredsson, två glada och roliga söderbönor!


Sen vann både jag och Sandra varsin gåvagn (så lämpligt!) och så fick man en goodiebag full med grejs också, så det var verkligen en rolig och givande kväll på alla sätt. Precis så man vill ha det på sin lediga kväll utan barn, eller hur?!


Jag cyklade till Riddarholmen och tillbaka och eftersom jag glömde cykelhjälmen i villervallan med att packa alla böcker, kassar och gåvagnar på cykeln, så fick jag cykla ytterligare en vända efter att jag kommit hem... Tur att det var fint väder! Fotot gör ingen rättvisa åt den magnifika utsikten från Slussen ut mot Riddarholmen.

Bilder tagna med mobilen och från förlagens hemsidor.

Kommentarer
Postat av: ele

Låter som en riktig höjdarkväll. Skall försöka skriva upp böckerna du tipsar om och kanske låna på bibban.

2010-05-14 @ 22:09:01
URL: http://eleonor.blog.valborg.net
Postat av: ele

Läste artikeln i Vi Föräldrar om Lars H Gustafsson. Intressant, skall ta och läsa boken! Får väl ta mig till bibban. Kanske i morgon!

2010-05-18 @ 22:24:05
URL: http://eleonor.blog.valborg.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0