Bellis


Jag älskar Bellis. Både bellis = tusensköna men framförallt Bellis = Isabella. I år blev det boll-bellis från Zetas i två av krukorna.


Jag stod länge och velade om vilka violer jag skulle köpa. Vanliga (och vilken färg, isåfall?) eller perenna (som bara fanns svarta och var dyrare). Sen hittade jag billiga minipenséer och insåg att det var precis vad jag sökte efter!


Ett litet arrangemang i min 30-årspresent bildäckskrukan.


Här är Bellis och morsan i arbete! Om mina vänner, som gav mig krukan ovan i present, undrar var de fina blommiga planteringsvantarna är (som hörde till presenten) så måste jag till mitt försvar säga att de är för fina! Jag använder istället diskhandskar, hihi! Isabella är så gulligt sällskap som både smutsar ner vår altan med jord och grejs, men som lika gärna sopar upp efter sig och plockar pinnar och skräp. Jag tror att hon kommer trivas lika bra som mamma i den nya trädgården! Jag satsar inte så mycket på planteringarna i år eftersom vi flyttar 1/7 men helt utan blommor kan man ju inte vara, eller hur?

Sist ett tips: Om man gillar Stina Wirsén så bjussar förlaget Bonnier Carlsén på inbjudningskort att skriva ut. Kalasfint!


Kommentarer
Postat av: ele

vad härligt med altanen mot lekplatsen! kul att greja tillsammans

2010-04-20 @ 21:36:37
URL: http://eleonor.blog.valborg.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0