Filt till Felix


Vår nyaste bekantskap, Felix 4 veckor, fick igår den här filten. Det känns ofta lite konstigt att ge bort handgjorda saker, tycker jag. Det kan gå tillbaka på en tjej i högstadiet (eller var det till och med gymnasiet?!) som alltid gav bort vänskapsband hon gjort. Inte så populärt på 15 åriga tjejers födelsedagsfester... Så ibland känner jag mig som "en sån som hon" när jag pådyvlar mina vänner mina hemgjorda prylar. Men filten emottogs med uppskattning (Felix själv sa inte så mycket), så det gick bra!

Material: "sweatshirttyg" från MGs tyger och vit velour från Stoff och stil. Mudd från mammas gömmor och en snutt av ett motivband med fyrklöver från amerikanska butiken Michaels.
Inspiration: Bloggen Heilt spesiell


Felix storasyster Mathilda fick handgjorda dammsugare (eller filmrullar, som min mamma kallar dem, men nu i digitalkamerornas värld vet ingen längre vad en filmrulle är!).
Material: Velour från Stoff och stil.
Inspiration: Bombadill. Har ni sett att de börjat med inredning, förresten? Mycket söt kondisdisk, till exempel.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Filten är verkligen superfin, Felix använder den varje dag i sin babysitter. Och Mathilda gillar sina dammsugare skarpt...

2009-11-10 @ 22:40:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0