Pirater!


Jag har haft en produktiv vecka och fått mycket färdigt. Går liksom i perioder - först shoppa (Hehe! Ni skulle se hur skåpen redan bågnar!), sen klippa mönster, sen klippa tyger och sen ligger den där högen och glor på mig i flera dagar innan det blir nåt sytt av alltihop!
Mönster: Ottobre 1/06. Nu drar grabben 68-74 minsann! Skruttungen min!
Material: Randigt från E-slöjd och svart velour och svart+grå muddväv från Stoff o Stil


Piratbody med orange velourbyxor. Satte bruna muddar på brallorna men svart på bodyn, men nu ser det lite konstigt ut ihop... Jag har generellt lite svårt för orange men jobbar på att tycka om det!
Mönster: Ottobre 1/06
Material: Pirattyg från Kameleont Design som jag köpte på Syfestivalen. Övrigt från Stoff o Stil. Notera tryckknapparna, jag har köpt en prymtång! Så nöjd!!


Klänning i pirattyg med byxor i velour till. Superbra byxor att leka i och ryms så bra under överdragsbrallor, regnbyxor och täckbyxor. Dagis-outfit helt enkelt!
Mönster: Utgick från "Form 1" i Hanne Meedoms bok Barnkläder som jag lånade på biblioteket.
Material: Pirattyg från Kameleont Design, övrigt från Stoff o Stil.


Fisk-applikation på byxbenet! Inspireras mycket av den här underbara finska bloggaren, Villa Valmanja. Fattar inte ett jota men såå fina grejer hon gör! (Hm, ser nu att fisken är upp och ned... men ja, ni fattar!)


Av bara farten blev det en kjol (hade så mycket tyg kvar!) och en svart muddbyxa till Isabella också.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh, vad mycket fint du pysslar. Jag vill oxå... men får iiiingenting gjort. Kommer inte ens till första steget att shoppa tyg:(

Kram

2009-10-24 @ 10:57:43
Postat av: Ulltussen

Du syr otroligt fina kläder!

2009-10-24 @ 14:14:54
URL: http://ulltussen.blogg.se/
Postat av: Sara

Vilka fina kläder du syr man blir så inspirerad. Kjolarna du sytt till Isabella som är villevalla inspirerade har du ngt bra mönster??

2009-10-24 @ 16:07:15
Postat av: Johanna

Åh! du är så duktig! vad fin han blev i sin nya utstyrsel Alex!

2009-10-27 @ 11:47:13
URL: http://miss-spring.blogspot.com
Postat av: Anna

Tusen tack för tygerna jag fick på posten idag!! Du är SÅ produktiv och gör SÅ mycket fint!! Hur hinner du sy med två små hemma? Jag har också funderat att skaffa en prymtång så kan man göra flera bodyn själv. :-)

2009-10-28 @ 20:46:05
URL: http://singsby.blogspot.com
Postat av: ele

Vilka tuffa kläder!

Tror det är samma bok jag lånat på bibban, gillar den massor och skulle vilja ha den. Kanske skall prova att sy av form1 istället för 2... Fast mönsterarket med dotterns storlek var inte med i boken, så jag får väl sy till systerdottern i så fall :)

2009-11-17 @ 21:36:54
URL: http://eleonor.blog.valborg.net/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0