Sommarlov!


Med denna söta humla säger bloggen glad sommar! Min overlockmaskin (Huskylock S15) fyller 1 år om en vecka och det har blivit en otrolig mängd sydda saker. Jag försökte faktiskt räkna:

Tröjor: 5
Klänningar: 8
Kjolar: 7
Byxor: 17
Bodys: 7
Pyjamas: 1
Mössor: 19
Leksaker, filtar: 11
Till mamma: En kjol, en klänning samt en tunika som aldrig kommer att visas på denna, eller någon annan, blogg. ;-)

Vi ska ju flytta och efter sommaren hoppas jag att det åter finns tid, lust och utrymme för lite mera papperspyssel igen! Saknar verkligen, verkligen ett pysselrum! Sen är det väldigt många andra saker, och personer, jag saknat och ser fram emot att få komma närmre när vi flyttat. Men nu skiner solen och pyssel känns faktiskt lågprioriterat. Hade jag en trädgård hade jag väl pysslat där men så är inte fallet. Ännu. Så med förhoppning om en lång, varm och solig sommar säger jag tata for now!


Mönster: Utgick från Ottobre 3/2009. Det syns inte nu men jag gav klänningen lite ballongform med resår nederst.
Material: Bomullstyger från SoS. Vingar och insektsspröt från Buttericks.

Glad sommar!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Vilken söt humla! :D

Förstår dig med pysselrum, skulle vara så skönt att ha någonstans där allt pyssel fick plats och man inte hela tiden var tvungen att plocka undan påbörjade projekt!

2010-05-30 @ 13:50:36
URL: http://pysselmani.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Hojta till om ni behöver hjälp med något när ni flyttar upp! Kram

2010-05-30 @ 17:59:01
URL: http://myransmemoarer.blogspot.com
Postat av: ele

Bzzz på dig, lilla fina humla! Ha en skön sommar hela familjen så ses/hörs vi efter sommaren

2010-06-06 @ 21:06:21
URL: http://eleonor.blog.valborg.net
Postat av: Ellinor

Tack för länken, vilken roligt ring =)



Det ska bli jätteroligt att ses igen! Trevlig sommar!

2010-06-14 @ 19:22:50
URL: http://myransmemoarer.blogspot.com
Postat av: Helena

Hejsan!

Ser att din blogg inte är uppdaterad på ett tag, vet inte om den är aktiv och om du kollar den, men jag provar!

Har googlat runt lite på en Craft Robo och hittade din blogg! Hade tänkt börja göra väggord och tänkte höra med dig om du är nöjd med din maskin? På sidan finns det en för 3000 och en för 12000, vad är skillnaden på dom? Kan den billiga bara skriva ut A4? Skulle bli jätteglad om du mailade mig!

Mvh//Helena

2010-11-06 @ 23:22:22
URL: http://familjenlever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0