Bokslakt


Isabella är en undersökare. Den nya "Vem bor här, Miffy?" där man ska dra ut sidorna för att se vem som bor i trädet, huset, sjön, ägget osv var alldeles för intressant i sin konstruktion. Första sidan  - ritsch! Var nog mer en olyckshändelse än nåt annat, lite för mycket kraft bara. Men hur funkar det egentligen? tänker hon. Sen ryker sida för sida medan hon verkligen tycks undersöka vad som händer. Att jag blir arg och gormar på henne hjälper föga. Efter att jag satt ihop sidorna igen blir den ju bara än mer intressant. Aha, man kan sätta ihop den igen. Hurdå? *Suck*

Den andra boken följde med hem efter förra mormorbesöket. Tryckt 1979. Ett bra år, nästan så man blir nostalgisk! Vi hör en kväll konstiga ljud från Isabellas säng. Låter som om någon river papper... och ja, mycket riktigt sitter hon och surar och är mycket väl medveten om att hon gjort nåt man inte får göra. Nåväl, det var väl bra att det inte var några dyrgripar till böcker men gah - vad man kan bli irriterad!!

Kommentarer
Postat av: ele

det är ju det där med att undersöka och upptäcka... Jag är rätt nervös för dottern har massa lånade böcker av sina kusiner. Och jag är rädd att hon skall göra sönder dem, hon stänger dem gärna åt fel hål. Alltså vänder runt hela pärmen fel. inget bra...

2010-04-22 @ 22:16:32
URL: http://eleonor.blog.valborg.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0